FILLON İle Taşıt Tanıma Sistemine Hemen Başvurun!
Tasco’nun sunduğu UTTS çözümleri ile filonuzun güvenilirliğini artırabilir ve maliyet verimliliğini sürdürülebilir kılabilirsiniz. FillOn’un taşıt tanıma sistemine geçiş, işletmenizin filo yönetiminde güvenli ve uzun vadede sürdürülebilir bir yapı oluşturmanıza olanak tanır.
Daha önce UTTS onayı almış filo sahipleri ve işletme sahipleri, FillOn aracılığıyla taşıt tanıma sistemini kullanarak tüm takip işlemlerini tek bir platform üzerinden yönetebilir.
Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) montajı ve başvuru süreçleri hakkında bilgi alın.
Belge İbrazı
Başvuru sahipleri, TTB montajı yapılacak araca ait gerekli bilgi ve belgeleri sisteme yükleyip, ilgili ödemeyi Darphane'nin hesabında gerçekleştirmelidir.Belge İbrazı Sonrası
Başvuru süreci tamamlandıktan sonra, yetkili TTB montaj firmasıyla montaj işlemi için iletişime geçilecektir. Tasco Akaryakıt İstasyon Hizmetleri A.Ş, olarak, tüm filo ve araç sahiplerine en hızlı ve en kaliteli hizmeti sunmak amacıyla servis noktalarımıza davet ediyoruz.UTTS
TTB montajı yapılan araç sahipleri, UTTS sistemine entegre olan istasyonlardan yakıt alabilir ve yakıt alımını tamamladıktan sonra gider olarak kaydedebileceği yakıt fişini temin edebilirler.Filo Sahipleri
Araç sahibi tüm gerçek ve tüzel kişilerin yakıt harcamalarını vergi beyanıyla gider göstermesi şartıyla, araçlarının yakıt depo girişlerine Taşıt Tanıma Birimi (TTB) taktırma şartı mevcuttur.
Taşıt Sahipleri
Taşıt sahiplik veya satış belgesi sahibi tüm gerçek ve tüzel kişilerin yakıt harcamalarını vergi beyanıyla gider göstermesi durumunda, araçlarının yakıt depo girişlerine Taşıt Tanıma Birimi (TTB) taktırma şartı mevcuttur.
1 - Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi Nedir?
İstasyonlarda yapılan yakıt satışlarında, kaydedici cihazlara araç plaka bilgilerinin otomatik olarak aktarılması için akaryakıt pompalarına entegre olan bir sistemdir.
2 - UTTS istasyon ekipmanları nelerdir?
3 - UTTS Nasıl Çalışır?
Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS), taşıtların yakıt alım süreçlerini dijitalleştiren ve şeffaf hale getiren bir uygulamadır. Taşıtlara monte edilen Taşıt Tanıma Birimi (TTB) sayesinde, araçların plaka bilgileri her yakıt alımında otomatik olarak sisteme kaydedilir. TTB’den alınan plaka bilgisi, özel bir iletişim protokolü aracılığıyla merkezi bir veri tabanına (Darphane) aktarılır. Bu sayede, akaryakıt satışları gerçek zamanlı olarak takip edilir. Ayrıca, UTTS sayesinde tüketicilere daha güvenilir ve şeffaf bir hizmet sağlanmış olur.
4 - UTTS İstasyon Ekipmanlarını Nasıl Alacağız?
UTTS istasyon mükellefleri ve paydaşları, Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi’ne kaydolmak için “utts.gov.tr” adresini kullanmaktadır. Sisteme kaydolan mükellefler, “0850 308 75 47” üzerinden ihtiyaç duydukları TİM ve TTO miktarlarını girerek montaj planlaması talep edebilirler.
5 - UTTS’nin Faydaları Nelerdir?
• Güvenlik: UTTS, yakıt hırsızlığına karşı güçlü bir savunma mekanizması sunarak yanlış yakıt ikmalini önlemiş oluyor. Yalnızca sisteme tanımlı araçlara yakıt aktarımının yapılması, sürecin güvenilirliğini artırarak hataları ve kötü niyetli müdahaleleri minimuma indiriyor.
• Maliyet Tasarrufu: Uygunsuz yakıt kullanımını önleyerek, yakıtın daha verimli kullanılmasını destekliyor ve bu sayede ciddi tasarruf sağlıyor.
• Verimlilik: Otomatik tanıma sistemi ve hızlı yakıt dolumu sayesinde manuel giriş hataları ve zaman kaybı en aza indirilir. Operasyonların daha etkin bir şekilde yürütülmesi sağlanır.
• Kolay Yönetim: UTTS, filo yöneticilerine yakıt tüketim verilerine anlık erişim imkanı sunarak, daha stratejik kararlar alınmasına ve operasyonların daha verimli yönetilmesine olanak tanır.
• Rekabet ve Denetim: UTTS, akaryakıt sektöründe rekabeti dengelerken, kayıt dışı ekonomiyle mücadele eden bir çözüm sunar.
6 - UTTS ve Mevcut Taşıt Tanıma Sistemi ne kadar süre birlikte çalışmaya devam edecek?
UTTS ile mevcut taşıt tanıma sistemi, tüm araçlara UTTS montajı tamamlanana kadar entegre bir şekilde çalışmaya devam edeceğe benziyor. Bu süreç boyunca her iki sistemin de sorunsuz bir şekilde operasyonlarını destekleyerek, yakıt ikmalini kesintisiz şekilde sürdüreceği öngörülüyor.
7 - UTTS için uzatma gelecek mi?
Yürürlükteki mevzuata göre 31.12.2024 tarihine kadar istasyonların montajlarını tamamlaması gerekmektedir. Uzatma olup olmayacağını bilinmemekle beraber, uzatma olması halinde, uzatmanın koşullu olacağı tahmin edilmektedir.1 Ocak 2025 tarihi itibarıyla mevzuat gereği UTTS ekipmanlarında yıllık ÜFE artışı yapılma durumundan dolayı zamdan etkilenmemek için 2024 yılı içerisinde ekipmanların satın alınmasını önermekteyiz.
8 - UTTS etiketi başka bir araca takılabilir mi?
UTTS etiketi sadece plakaya kayıtlı olduğu araca özel olarka üretilir ve başka bir araca takılamamakla beraber yasaktır.
9 - UTTS’ye başvuru için gerekli belgeler nelerdir?
UTTS başvurusunda, aracın ruhsatı ve sahibinin kimlik bilgileri gerekmektedir. Bu belgelerle birlikte başvurunuzu tamamlayarak etiket alınabilmektedir.
10 - UTTS güvenli midir?
UTTS sistemi oldukça güven teşkil eden bir sistem ve altyapıya sahip. RFID etiketleri ve okuma cihazları arasındaki veri alışverişi sayesinde şifreleme işlemi gerçekleşmektedir. Araçların kimliği sistem tarafından doğrulanmak üzere, yetkili araçların işlem yapmasına müsaade edilir.